Mahwah، NJ: لارنس ارلباوم همکاران.)
طبق مدل ظرفیت ، اگر مسافت زیاد باشد ، منابع ذهنی مورد نیاز برای درک بیشتر به روایت اختصاص داده می شود و منابع کمتری برای پردازش محتوای آموزشی در دسترس است. اما ، اگر محتوای آموزشی برای روایت لاینفک باشد ، دو مکمل به جای رقابت با یکدیگر ، مکمل یکدیگرند؛ همان پردازش که امکان درک روایت را به طور همزمان می دهد ، به درک محتوای آموزشی کمک می کند. بنابراین ، درک محتوای آموزشی به طور معمول تحت هر یک از شرایط زیر قوی تر خواهد بود: (1) هنگامی که تقاضای پردازش روایت نسبتاً اندک باشد (به عنوان مثال ، زیرا تعداد کمی استنباط برای درک داستان لازم است یا مهارت های زبان بیننده به اندازه کافی پیچیده است. برای دنبال کردن روایت به راحتی ؛ شکل 1 را ببینیدو فیش ، 2004 ، برای لیست کاملی از عوامل مؤثر) ، (2) هنگامی که مطالبات پردازشی محتوای آموزشی اندک است (به عنوان مثال ، زیرا به طور واضح ارائه شده است یا بیننده از قبل در مورد موضوع آگاهی دارد) ، یا (3 ) وقتی فاصله کم است. پیش بینی های این مدل در چندین مطالعه به صورت تجربی مورد آزمایش و تأیید قرار گرفته است ، بیشتر آنها مستقیماً توسط Aladé و Nathanson (2016) ، Nichols (2011) و Piotrowski (2014) .
با استفاده از تولید تلویزیون آموزشی ، مدل ظرفیت ، به عوامل مختلفی اشاره دارد که می تواند در یک برنامه تلویزیونی گنجانیده شود تا به حداکثر رساندن درک بینندگان جوان کمک کند: این برنامه باید برای کودکان جذاب و جالب باشد به طوری که آنها در این برنامه شرکت کنند و وقف کنند. منابع شناختی بیشتری برای درک آن برای کاهش خواسته های پردازش محتوای آموزشی ، محتوای آموزشی باید به طور واضح و صریح ارائه شود ، با سازمان دهندگان پیشرفته جهت جهت دهی به بینندگان و تشویق فعال سازی طرح های مربوطه. برای کاهش خواسته های پردازش روایت ، داستان باید روشن و پی در پی باشد ، بدون آنکه نیاز به استنتاج گسترده ای برای محتوای تلویحی ضمنی داشته باشد ، و ساختار داستان باید با طرح های داستانی تثبیت شده مطابقت داشته باشد. سرانجام ، و شاید با انتقادی ترین ،هال و ویلیامز ، 1993 ) به این ترتیب که محتوای روایی و آموزشی لازم نیست برای منابع شناختی محدود رقابت کنند. در کار با نویسندگان و تهیه کنندگان تلویزیون ، من به طور معمول مفهوم محتوا را در این زمینه از طریق این قانون کوچک توضیح می دهم: اگر بیننده به یکی از دوستان بگوید داستان این برنامه در مورد چیست ، او یا او نباید بدون این کار را انجام دهد ذکر مفهوم آموزشی تعبیه شده. اگر نکات اصلی طرح بدون ذکر مطالب آموزشی مرتبط باشد ، آنگاه محتوای آن در طرح مورد نظر نیست.
، ,آموزشی ,محتوای ,های ,روایت ,مورد ,محتوای آموزشی ,باشد ، ,به طور ,این برنامه ,برای درک ,پردازش محتوای آموزشی
درباره این سایت